Ekipa Manora została drugim zespołem w stawce, po Haasie, który może pochwalić się zaliczeniem wszystkich testów zderzeniowych FIA i uzyskaniem homologacji nowego podwozia.
Zespół, który niemal zbankrutował z końcem sezonu 2014, przetrwał rywalizację w sezonie 2015, korzystając ze starej specyfikacji silnika od Ferrari.Przyszłość zespołu z Banbury zapowiada się jednak nieco lepiej. Ekipa już jakiś czas temu poinformowała o podpisaniu kontraktu z Mercedesem na dostawę bieżącej specyfikacji silnika oraz podpisała umowę o współpracy technologicznej z Williamsem.
„Dzisiaj przeszliśmy ostatni test zderzeniowy i mamy już w pełni homologowane podwozie. Kolejny przystanek to testy pod Barceloną” pisał na swoim Twitterze Manor.
Zespół dzisiaj potwierdził zatrudnienie byłego głównego projektanta Ferrari, Nikolasa Tombazisa, podczas gdy wcześniej potwierdzał zatrudnienie Dave’a Ryana, byłego dyrektora wyścigowego McLarena.
Zespół jako jedyny w stawce nie potwierdził jednak jeszcze swojego składu. Wśród kandydatów do fotela w Manorze wymieniani są Pascal Wehrlein, Rio Haryanto oraz Will Stevens.
15.01.2016 20:37
0
Bardzo dobrze !
16.01.2016 04:39
0
Czyżby szykowała się mała niespodzianka? Nowe mocniejsze nieco silniki, nieco lepsze być może aero, może nie będą już na szarym końcu... Zobaczymy
16.01.2016 10:23
0
Może w tym roku będzie szło im lepiej i nie będą dublowani. Szkoda mi ich.
16.01.2016 11:09
0
@2: chyba żartujesz. Ten zespół to kpina i potwarz dla całej f1, nigdy niczego nie osiągną. Z gów.a bata nie ukręcisz.
16.01.2016 13:50
0
@4 ja również należę do osób, które krytycznie podchodzą do tej ekipy. Trzeba jednak zauważyć, ze finansowo ekipa Manora jakoś sobie radzi. HRT i Caterham nie wytrzymaly tak dlugo. Do tego zatrudniła kolejnego znanego w świecie F1 człowieka. Tombazis może tu sporo poprawić. Silniki Mercedesa, mimo że to tylko wersja dla klientów, też mogą poprawić ich pozycję. Obecnie na końcu stawki widzę ekipę Hassa, ponieważ to zupełnie nowy zespół oraz zastanawiam się nad formą Red Bulla bo pozostanie przy silnikach Renault jest naprawdę ryzykowny krokiem - również dlatego, ze będzie to wersja z 2015r. No ale tam z kolei jest już Illien i może on znajdzie jakąś receptę jeżeli chodzi o osiągnięcie sukcesu lub chociaż poprawy osiągów.
16.01.2016 16:19
0
@5 Utrzymali się finansowo bo przez 2 lata jeździli jednym bolidem to po pierwsze. Po drugiie uważam, że Ferrari nie pozwli aby Hass jeździł na końcu stawki biorąc pod uwagę, że zatrudnili Grosjeana. Po trzecie Manor i tak będzie ostatni jak zwykle. ;)
17.01.2016 23:04
0
@4 Taaak???? A ekipa Force India, przypomnij sobie początki tej ekipy, gdzie byli wtedy, a gdzie są teraz. Nie stwierdziłem, że od razu wskoczą w punkty, bo to niemożliwe ale istnieje szansa, że zaczną walczyć. Kto wie, nawet w sporcie cuda się zdarzają. Nomen omen jeśli chodzi o słabe zespoły, to jeśli Manor wg Ciebie jest kpiną, to jakim zespołem jest taki Sauber? Tez są słabi. Należy wziąc pod uwagę, że Manor już zrobił cud, utrzymując się w stawce. Jak będzie, zobaczymy.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się